När du registrerar dig, oavsett om du beställer som privatperson eller företag, är det företagsregler som gäller och det är upp till dig att din detalj/design fungerar och tillåts för sitt ändamål. Du behöver exempelvis se till att detaljen som du har skapat kan hantera belastningen den är avsedd för. Vi på StålDirect tar inte på oss ansvaret om något blir felaktigt på grund av förarbete, design eller användning.
Vi tillämpar enhetsfrakt enligt följande: Frakt 89 SEK, gäller inom Sverige. Frakten gäller delar som faller inom måttet 1200*800 mm. Vill du ha en detalj som är större än 1200*800 är du välkommen att höra av dig till oss så kan vi beräkna vad frakten för din specifika detalj blir. För frakt till utlandet hänvisar vi till vår kundsupport.
Vi använder PostNord och UPS som huvuddistributörer. Kan du inte ta emot ditt paket vid första leveransförsöket görs ytterligare försök. Beroende på vart du bor görs fler försök till utlämning nästkommande dagar, eller så lämnas det till postombud. Vid upphämtning på postombud anger du de fyra sista siffrorna i ditt ordernummer (syns i aviseringen) samt visar giltig legitimation.
Vill du att ditt paket ska levereras trots att du inte är hemma kan du skriva en lapp med information som berättar vem som är mottagaren, vart paketet ska lämnas (i närheten av dörren) samt din signatur. Denna lapp fäster du på din ytterdörr. Om försändelsen inte kan levereras till dig trots flera försök returneras den till oss på StålDirect. Vi kan då skicka om försändelsen till dig mot en ny fraktkostnad.
Vid beställning i vårt online-verktyg produceras och skickas din order i regel samma dag som beställningen är lagd. Leverans är dagen efter under helgfria vardagar. Beställer du på annat sätt (via mejl eller samtal), att det blir handpåläggning på din order eller att du bor i norra Sverige, kan det ta en extra dag innan beställningen når dig.
Om annat ej avtalats gäller det pris som visas i beställningen på orderdagen. Samtliga priser på hemsidan är angivna i SEK. Moms (25%) visas separat i kassan. Vi förbehåller oss rätten att ändra vår priskalkyl utan föregående avisering.
Din faktura skickas separat fredagen efter lagd beställning. Förfallodatumet är på 30 dagar (netto).
Om du vid mottagande av varan upptäcker att en transportskada har inträffat ber vi dig att uppmärksamma chauffören på detta innan du kvitterar ut paketet. Ta gärna bilder på paketet/delen och behåll emballaget.
Är paketet i så pass dåligt skick att produkten är oanvändbar kan du välja att inte ta emot paketet. Då returneras paketet till oss på StålDirect. Väljer du att inte ta emot paketet, ber vi dig att kontakta oss så snart du kan för att berätta detta så hjälper vi dig givetvis vidare med din beställning.
Då produkterna som vi tillverkar och säljer är gjorda efter dina specifika mått är det av största vikt att du är noga med att alltid se till att mått, bockningar, gängningar, fasningar, tjocklek och materialval stämmer. Har din order tillverkats och dessa grundfaktorer är fel är det inte grund för en reklamation.
Om du märker att det har blivit något fel i din order efter att den är lagd, så är det viktigt att du direkt kontaktar vår kundtjänst. Inkomna ordrar hamnar snabbt hos produktionen för att kunna hålla vår leveranstid på 24 timmar. Av denna anledning är det bra att veta att din order kanske inte kan ändras om den har hunnit gå till produktion. Vi uppmanar dig till att kolla din order innan du lägger din beställning.
Om de mottagna delarna inte motsvarar din förväntan, eller att något visar sig vara skadat, ber vi dig att höra av dig till oss så hjälper vi dig vidare. Detta ska ske i nära samband med att du mottar dina delar. I första hand så skickar vi delarna på nytt och skulle det inte lösa problemet får du pengarna tillbaka – du ska inte behöva betala för något som inte motsvarar din lagda beställning.
Vid reklamation delges bilder på delen/delarna till oss via info@staldirect.se.
GDPR är bra. Den kräver att personuppgifter behandlas på ett bra sätt. Har du ett konto hos oss sparar vi nödvändiga uppgifter för att kunna ge dig en god och personlig service. En del av uppgifterna som sparas är för att hemsidan ska fungera och en del för göra den extra bra. Det behövs även för säkerhet, korrekt bokföring och för att kunna skicka viktig information till dig.
När du skapar konto hos oss förbehåller vi oss rätten att lägga till dig som mottagare av våra nyhetsbrev, som håller dig uppdaterad med det senaste. Du kan när som helt avanmäla dig från dessa utskick. Vi samlar inte in onödig information. Vi sparar personuppgifterna så länge som det behövs för de ändamål de samlades in. Vill du att vi ska ta bort konto/information kopplat till dig är du välkommen att höra av dig till oss.
Vi använder oss av Google Analytics Cookies för att förstå hur du surfar runt på vår hemsida. Använder du datorn eller mobilen? Hittade du hit via en annons eller bara en vanlig sökning?
Sedan har vi något som kallas Session Cookies. De hänger bara med när du är aktiv på sidan, och hjälper oss att veta vad du pysslar med. Om du exempelvis börjar designa ståldelar utan att vara inloggad, ser dessa cookies till att du kan återuppta arbetet så fort du loggar in.